Min eventyrferd

På denne bloggen står alt om mine reiseeventyr, utdannelse og opplevelser. Kos dere med å lese!

mandag 20. desember 2010

Uke 49 og 50

Mandag 6.12.10
Harald kom hjem i fra sykehuset i dag!!!! Som Harald kjent klarer han ikke å sitte i ro, så han reiste rett på jobben og hjalp til i verkstedet mens Trish og jeg la halm i bingene.

Tirsdag
Trish og jeg fora i sammen før vi la halm i de siste bingene.

Onsdag
Rolige dager nå. Etter jobb slappet vi av med film og pizza.

Torsdag
Etter lunsj dro Trish og jeg til Brooks. Vi kom tilbake i tide til kveldsforingen. Janah og søsteren hennes kom over på pannekaker i dag. Det var utrolig koselig.

Fredag
Vi har fått langfri. Vi sto opp kl 7 og reiste på tur med Janah og søsteren hennes til High River hvor Haley bor. Harald måtte innom sykehuset på veien for å sjekke såret og få renset det. Claire kom også dit. Derfra dro vi sammen til Head smashed in Buffalo jump hvor vi møtte Rose.  Head smashed in er et slags stup hvor indianerne jagdet bufflene utenfor. De fallt ca 12 meter ned og mange døde av fallet. Idianerne jagde alltid en hel flokk utenfor. De som overlevde fallet ville raskt bli avlivet. Tradisjontro sa at vis en buffel kom seg unna ville den advare andre buffler og neste jakt ville feile. Indianerne brukte alt på buffelen. Bein ble til våpen, skinn til varme tepper om vinteren og alt kjøttet ble tørket slik at de hadde mat igjennom vinteren.

Lørdag
Etter en sen frokost reiste vi til Calgary. Vi handlet julegaver på ett kjøpesenter. På eftan var det ut å spise og kvelden ble tilbrakt på Stockyard saloon. En kjempe artig kveld. Lærte og danse two-step også av en eldre kar jeg bøy opp og en anna slags rar dansing av en litt yngre cowboy. Vi sov over på ett motel i Calgary.

Søndag
Ut av motellet kl 11. Frokost på en rimelig stappa Denny's, før det i 13-tiden bar hjemover. Satt på med Rose hjem, for Janah og søstra skal videre på tur.  Rose bor ved Lethbridge som bar er en time unna Bassano. På kvelden bestilte vi 5 biletter til Calgary stampede rodeo og show. Gleder meg til mamma, pappa og gromsøstra mi kommer over.
Uke 50

Mandag
En koselig nyhet i dag! Tina og fetter Åsmund er forlovet <3 Gratulerer så utrolig masse :) Gleder meg til brylupp 23. Juli.Trish og jeg begynte dagen med å fore. 15 kalde i dag. Etter på kjørte jeg bunter med høy til alle hestene og mjølkekuene til Trish. Etter Lunsj rydda Trish og jeg huset hennes og tok julevasken. Det trengtes! På kvelden spilte Harald og jeg kort og pratet om ting som ett gammalt ektepar pleier å gjøre.

Tirsdag
Begynte dagen med å for, som vanlig. Blitt min faste jobb det.  Resten av dagen stødde Harald og jeg halm i alle bingene. Harald fora kvelden sammen med meg. jeg driver med opplæring. Da vi kom hjem så vi film og spilte kort.

Onsdag
I dag har vo vært 5 mnd i Canada!
SOL!!! Spadde forbrett i dag. Tungt. De søler mye for. Hakket is rundt drikkekaret til oksene som svømte over i går. Etter lunsj ble det mere julevasking.

Torsdag
 Pappas bursdag i dag! Gratulerer med dagen gamlefar. Savner deg <3 I dag er det 30 uker til vi skal hjem faktisk. I dag sanket vi inn alle 300 kvigene i fra beitet og dyrlegen kom for og drektighetsundersøke dem. 75% var tomme! De har hatt for dårlig tilvekst pga dårlig foring. De går ute hele tiden og gikk for lenge på dårlig beite før de ble flytta over på det gode foret for vinteren.

Fredag
Harald har vært med meg og fora i hele dag. Trish og Joey er på julegaveshopping. Harald og jeg har spadd forbrett. Vi miksa litt med foringene i dag, sjøl om det ikke er lov, slik at de kan renske opp det vi har spadd frem til dem. Har sett litt på hva jeg skal gjøre til høsten. Tror det blir islandshestinstruktørutdannelse :)

Lørdag
Begynte dagen med å fore. Andrew og Harald har kverne opp 75 bunter med cuttfeed i dag, så da skal vi ha til over jul. Cuttfeed er rog som ikke ble trøsket bare slått og presset. På kvelden ble vi invitert over til å pynte juletreet og spise kveldsmat. Det ble egentlig ett grusomt tre. Med Trish sine lyst i rosa, blå, rød, gul og grønn som blinker!!!!!!! Ryggen til Andrew er ikke god, så han satt pal i godstolen sin og så på tv mens vi var der.

4. Søndag i advent. 19.12.10
Joey har fri, Andrew har vondt i ryggen og Trish har omganssjuken, så Harald og jeg var helt aleine. Digg å være egen herre egentlig. Vi fora, fetta opp foringslastebilen, vaska kafferommet, fora hester m.m. Var ferdig kl 16.  Jeg lagde ett slags elektronisk julekort i form av en film som jeg sendte til venner og la ut på facebook. La meg ganske tidlig i dag. Sliten etter en lang uke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar