Min eventyrferd

På denne bloggen står alt om mine reiseeventyr, utdannelse og opplevelser. Kos dere med å lese!

tirsdag 16. november 2010

Uke 43 og 44

Mandag 25.10
Vi har fått  gang skruen som ligger på bakken når vi lesser kønn, så vi slipper å sitte der med slangen! Genialt. En oppfinnelse som gjør livet mye enklere. Det tar halvparten så lang tid å fylle en lastebil. Vi har lesst tre lastebiler med ygg i dag.

Tirsdag
Opp 6.30. Lastebil!!!!!! Traktoren måtte gjøres klar. Resten av dagen kom det lastebil på lastebil. 5 stk ble det. Lesste den ene og den andre var der akkurat når den første var full.

Onsdag
Lesste bare 2 lastebiler med bygg i dag. Resten av dagen la vi halm i alle bingene til kua. Begynner å bli kaldt nå.

Torsdag
Opp klo 5. Lastebil! Etterpå kjørte jeg opp en høybunt til kuene til Trish. EN ku var død, så jeg måtte legge dra henne ut og dumpe hennen. Vi fyllte 4 lastebiler med korn i dag.

Fredag
Da jeg våkna i dagtidlig var vi uten strøm, så jeg måtte kle på meg i mørket. Måtte møte på jobb 7.30, så vi skulle rekke og fore før silokara begynner (kl8) Vi fikk tre lastebiler med korn i dag. Siloslotten var ferdig i dag.

Lørdag
Fora kuene og etter lunsj dro Trish og jeg til Brooks. Jeg kjøpte vinterbokse, sko og at til oss og Kiara. Trish kjøpte flatskjerm og dvd spiller til oss! Kult :D Ble film på ny, stor tv og pizza.

Søndag
Kiara vekte oss kl 8 ved å rase rundt på soverommet, over og under senga. Var jo trossalt rundt de tider vi pleier og stå opp! Hun hadde ikke fått med seg at vi plutteslig eb dag skulle sove lengre. I dag Støvsugde Harald huset og fikksa badevinduet. Jeg vasket badet og klær. Resten av dagen slappet vi av med vår nye tv. Vi lagde middag sammen. Steik og grønnsaker.

Uke 44

Mandag 1.11
Vi har fyllt lastebiler med bygg i dag. To i fra fjordårshaugen og en i fra årshaugen. Jeg som har kjørt grainwac'n i dag.

Tirsdag
Kom en lastebil litt på 8 og en 9 og to etter lunsj. Den gamle haugen med fjordårsbygg er borte :)

Onsdag
Swater
Lesset 4 lastebiler med korn i dag. Prøvde å kjøre swater i en time i dag. Det var moro, men veldig vanskelig å rygge. Man må kaste all ryggekunnskapet ut av vinduet og gjøre det stikkmotsatte. Rattet er overfølsomt, du har ingen pedaler.


Torsdag
Trish og Janah er på IAEA-møte, så Harald hjalp meg med å lesse korn i dag.  Resten av dagen forbredte vi til vinteren.

Fredag
Harald og jeg støpte sement rundt tre drikkekar som skal stå på beite til kua. Etter lunsj brukte Janah og jeg ryddesaga i 6t. Sliten i kroppen, og lei dritarbeid. Harald lagde Tacomiddag til Janah og meg.

Lørdag
Janah og jeg drev med ryddesag i 6t!

Steien bak oss, Big Rock, er quartzite og veier rundt 16,500 tonn og er 41*18*9 meter. Den kommer i fra Rocky Mountains for 10 000 år siden. Det er is som har brakt den hit.
Søndag
Møtte på jobb før vi fikk beskjed om at vi kunne få fri. Så Harald, Janah og jeg dro  på farmers marked i Millarville. Vi kjørte igjennom Okotoks som er ett digert indianerresservat. Jeg kjøpte ett smykkeskrin i tre og ettt velkommenskilt og en klokke.
Smykkeskrinet mitt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar