Min eventyrferd

På denne bloggen står alt om mine reiseeventyr, utdannelse og opplevelser. Kos dere med å lese!

søndag 21. november 2010

Uke 46

Mandag 15.11.10
4mnd i Canada. 8 mnd to go! I dag har jeg fått posta julegaven til Odamin. Ble ikke så ille dyrt å få sendt den faktisk. I dag har vi fått inn de siste grasbuntene, i morra er det spådd snø, så var litt om og gjøre nå. Hjalp Trish med ett lastebillass med korn i dag også.

Tirsdag
Våkna til snøstorm! 20 minus ute! Uten strøm og ett iskaldt hus. La meg med vinduet oppe så hele vinduet og gulvet var fullt av snø. Presterte å låse nøklene inne i bilen, med motoren i gang. Er det mulig! Måtte vente på Haraldhjelp. Klarte og sette meg fast to ganger i snøhauger i dag. Dumme GMC'n er værre på vinterføre enn golfen. Janah og jeg har lagt inn halmbunter til ungdyra i dag.

Onsdag
Måtte spa frem bygghaugen. Etter det sto jeg i 1 1/2 t og spadde kønn/snø for at vi skulle klare å lesse kornet i lastebilen. Holdt på å fryse bort. Trish har vært bichy i dag. Skriki til meg for alt mulig, så til slutt skreik jeg tilbake. Da ble alt mye bedre :)

Torsdag
Harald dro til Tannlegen i dag. Han er så hoven og betent att tannlegen ikke kunne gjøre noe anna enn å gi han betennelsesdempende. Starta dagen med å fore sammen med Janah. Kl 16 fikk vi lastebil vi skulle fylle med rog.  Da ville ikke pileaugeren fungere, så vi måtte lesse på gamle måten med slange. da vi var nesten ferdige ødela vi hele grain wac'n, så vi måtte lesse det siste med teleskoplasteren. Alt for tungt pga snøen. Det sliter noe veldig på utstyret. 3t tok det hele, som normalt sett tar under en time.

Fredag
Gutta har fiksa grain wac'n.Måtte sveises litt. Vi har testa den, så i morra er vi klare for flere lass. Ble en tidlig kveld i dag. Ferdig kl 16!

Lørdag
Opp 6.30 for å gjøre klart til å lesse mere korn.  Var ferdig på jobb kl 15! Deilig. Harald og jeg slappet av med pizza og filmer.

Søndag
FRI!!!!!!!!!! Sov til 9. Egentlig ikke gjort en dritt i dag! Veldig deilig. BAre koset med Kiara og Harald.


Sam og meg



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar